Första maj

Jag tror denna vår är någon av de kallaste jag minns. I mitten av maj 1995 hade vi snöstorm och mera snö än vi haft på hela den vintern. 2014 hade vi en tysk utbytesstudent hos oss i början av maj. Då var det snöslask och jag minns att det snöade när gossarna skulle hämtas från en fest i Forsby den 2 maj. Men att det var ca 20 cm snö torsdagen före valborgsmässoafton - det tror jag inte jag varit med om tidigare. Och natten till valborgsmässoafton snöade det så mycket att det var svårt att se, sa gossen som varit ute med bilen. Normalt brukar jag använda första maj till att kratta gården. Nu är det alldeles för blött och för mycket snö på många ställen. Helgen har för min del gått i väldigt lugna tecken. Jag hade sista tenten i torsdags på kvällen och på fredag kände jag direkt att allt inte alls var som de skulle. Jag var trött i hela kroppen, svag, magen i olag. Jag trodde att det skulle gå över - men icke. Jag var trött hela dagen, så det blev varken gym eller promenad. Och ingen städning denna helg, heller. Jag bestämde mig helt enkelt för att inte göra något utöver det nödvändiga denna långhelg. Och så har det blivit. Och nu börjar det kännas lite bättre. Även om jag känner att det finns en massa jag borde göra. Eleven åker snart tillbaka till Dragsvik, och nu är det barettmarschen som är nästa programpunkt i armén.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider