Träning

Jag avskyr gymnastik sedan skoltiden. Jag har dålig motorik. Jag har inget taktsinne. Jag är långsam, osmidig och svag. Sedan jag fyllde 50 har jag dock tvingat mig själv att gå på gym, cirkelträning eller stabilitetsträning minst en gång i veckan. Cirkelträning i gymmet är ok, så länge uppvärmningen INTE är Zumba liknande. Zumba har jag provat en gång i mitt liv. Det räckte. Annan träning i grupp gillar jag inte heller. Men jag släpar mig dit. Orsaken är de ryggproblem jag hade. Och jag har en rejäl övervikt idag. Tippar på 20 kg. Har slutat väga mig. Träning är tråkig. Och det har jag burit med mig sedan skoltiden. Hur är det då med dem som avskydde andra ämnen i skolan....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utvärdering av YAZIO-appen

Bra ursäkter?

Semester i covid-19-tider